את ערוץ השירה של Something In The Way הקליט קורט קוביין כשהוא שוכב על ספה בחדר הקונטרול, אחרי מספר רב של נסיונות כושלים. הרד הוט צ’ילי פפרס הקליטו שיר אחד בגינה, R.E.M שמו מיקרופון במיוחד בשביל צרצר שצייץ מחוץ לאולפן, ויצאו למסע חיפוש אחר מספר מדוייק של קופסאות נגינה לאחר חלום של המתופף בשביל שיר אחר.
Nothing I’ve seen or heard or believed, could tell me I never will find
-Go Away (2009)
מאז ומתמיד אהבתי סיפורים מאולפן ההקלטות. המטרה היא תמיד אותה מטרה – לתפוס, לא משנה איך הגעת לשם, רגע של קסם. את ערוץ השירה של Something In The Way הקליט קורט קוביין כשהוא שוכב על ספה בחדר הקונטרול, אחרי מספר רב של נסיונות כושלים בשיטות יותר מקובלות, מכיוון שרק כך הצליח להוציא את צבע הקול שחיפשו. הרד הוט צ’ילי פפרס הקליטו אלבום שלם בתוך טירה ששכרו למגורים ולהקלטות, כולל שיר אחד בגינה, R.E.M שמו מיקרופון במיוחד בשביל צרצר שצייץ מחוץ לאולפן, ויצאו למסע חיפוש אחר מספר מדוייק של קופסאות נגינה לאחר חלום של המתופף בשביל שיר אחר, הכל בשביל ליצור את האווירה המושלמת עבור החזון.
אפשר להסתכל בציניות רבה על התהליך. הרי, שום דבר לא באמת נשמע טוב כמו שהוא נשמע באולפן, והרבה מזה הודות לטכנולוגיה, שבימינו מסוגלת לגרום לכל זמר להישמע מדוייק. אך האמת היא, כמו שסיפר לנו המפיק והטכנאי הנודע יואב שדמה (המכשפות, עברי לידר, חווה אלברשטיין, ועוד) בקורס הסאונד שעשיתי פעם בצוללת הצהובה, “אם הקלטת חרא זה ישמע חרא. אולי חרא מקושט, אבל עדיין חרא”. מה שאנחנו שומעים בסוף זה בהרבה מובנים ביצוע השיא של האמן. אולי נדרשו נסיונות רבים, אולי הדביקו יחד חלקים ממספר טייקים, אולי הכפילו את ערוצי השירה כדי שהכל ישמע עשיר ומלא, ואולי אפילו תיקנו לו זיוף אחד או שניים בעזרת המלודיין, אבל זה רק אחרי שתפסו כמה רגעים של קסם.
בסוף השבוע הזה, לאחר כמה חודשים של עבודה מאומצת, ניכנס גם אנחנו ליומיים ראשונים של הקלטות באולפני בארדו בר”ג, לנסות לתפוס כמה רגעי קסם משלנו. אחלו לנו בהצלחה.
נכתב – על הספה שלנו