גם אני כזה גרוע?

שתפו אותי!
Share

הכל נראה מקצועי ומלוטש, חוץ ממה שלא בשליטת היחצ”ן. אתה מסתכל עליו מהצד ויודע שאין לו שום סיכוי. Girls should want to sleep with you, guys should want to be you אומרים, ובו אין לא את זה ולא את זה. הוא פשוט לא מעניין, לא מרגש, ונשמע כמו כל כך הרבה דברים אחרים ששמעת כבר.  זה כל כך ברור, ונראה שרק הוא לא יודע את זה.

How do you know when youre flying too high?
Sliced Bread, The Sequel (2009)

שנים שהוא עובד על הפרוייקט הזה. כבר מזמן שהוא יודע שכל מה שעשה בחייו רק הוביל ליום הזה. עוד קצת עבודה קשה וכולם ידעו את מה שהוא כבר יודע כל השנים האלו. הרי כל החברים שלו מלאים תשבוחות כשהוא משמיע להם משהו חדש שכתב, וההורים נורא גאים ותומכים בו כל הדרך, והייתה את המילה הטובה ההיא מאיש המקצוע המכובד. זה רק עניין של זמן.

המכשולים? כולם יודעים כמה קשה בתעשייה הזו, במיוחד בארץ. אף אחד הרי לא חי כאן ממוסיקה (חוץ מאלה שהמון אנשים אוהבים כבר המון זמן), אין קהל למוסיקה הזו (חוץ מתעשייה של כמה מיליארדי שקלים בשנה, ולא, זה לא רק רינגטונים), וזה בעיקר עניין של מזל (אבל רק כשזה לא עניין של יכולת). בעוד עשרים שנה יספר לילדיו כמה זה בלתי אפשרי. בינתיים הוא נותן הכל. זמן, כסף, מאמץ. הקלטות, יחצ”נות, קליפים.

הכל נראה מקצועי ומלוטש, חוץ ממה שלא בשליטת היחצ”ן. אתה מסתכל עליו מהצד ויודע שאין לו שום סיכוי. Girls should want to sleep with you, guys should want to be you אומרים, ובו אין לא את זה ולא את זה. הוא פשוט לא מעניין, לא מרגש, ונשמע כמו כל כך הרבה דברים אחרים ששמעת כבר.  זה כל כך ברור, ונראה שרק הוא לא יודע את זה.

 

 

אי אפשר לחוות את הסיטואציה הזו במצבי מבלי להיתקף בפחד עמוק. הרי הסיפור הזה כמעט יכול להיות שלי. למרות הביטחון הרב שיש לי ביכולתי המוסיקליות, אני לא יכול להימנע מלשאול את עצמי שאלות קשות. הרי גם לו יש את הבטחון הזה. גם הוא יודע שזה בדיוק מה שהוא אמור לעשות, ושאין שום סיכוי שהוא לא יצליח. אבל אז אני מבין שאצלו זה דווקא הדמיון לאמנים מצליחים שגורם לו לחשוב שגם לו יש סיכוי. ופה הטעות שלו.

כשפגשתי את מפיק הפרוייקט שלי, איתמר, בפעם הראשונה, הוא שאל אותי, בפנים רציניות עד כמה שהוא יכול, אם אם אני חושב שאני טוב כמו כל הדברים שאני שומע ברדיו. הסתכלתי עליו במבט משתאה (זה הפרצוף שאני עושה כשאני שוקל עד כמה מהשחצנות שלי אני רוצה לחשוף באותו רגע) ואז אמרתי לו את האמת – אני חושב שאני כל כך הרבה יותר טוב ממה שיש ברדיו, שמדובר בכאב פיסי. הוא חייך ואמר שעכשיו הוא יכול לעבוד איתי. “מי שאומר שאין שום סיבה שהוא לא יצליח כי הוא טוב לפחות כמו הדברים המצליחים כרגע, לא מעניין אותי”, הוא הסביר. “אם אתה לא חושב שאתה הרבה יותר טוב מהם, אין לך הרבה סיכוי”. למרות זאת, לקח זמן עד שגיליתי לו שהשאיפה שלי היא בכלל להיות ידוע כאחד מכותבי השירים הטובים אי פעם. לנון\מקרטני, ג’אגר\ריצ’רדס וגרבר. That sounds about right.

נכתב – על הספה שלנו

למען הסר ספק, יש במעגל חברי גם מאלו וגם מאלו

שתפו אותי!
Share

אולי גם זה

הביטלס הסדרה הדוקומנטרית

הביטלס חוזרים למקומם הטבעי

אז בחלק של העולם שעוד אכפת לו מהביטלס, שנים של ציפייה באו על סיפוקן עם שידורה של המיני-סדרה הדוקומנטרית של הבמאי פיטר ג'קסון על הביטלס, The Beatles Get Back. על ג'קסון, הבמאי הניו זילנדי של שר הטבעות, הוטלה המשימה המאתגרת לעבור על כ-60 שעות צילומים וכ-150 שעות אודיו ועל הדרך גם, אם אפשר, לשנות את ההיסטוריה. שהרי כבר היינו בסרט הזה, תרתי משמע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *