זה יגמר בגיטרה!

שתפו אותי!
Share

זו לא נשמעת עבורי דרך הגיונית להשיג את מטרתי. מבחינתי, מדובר בתעשייה די רקובה בסך הכל, ולכן להתבסס על דברים שנעשים בה רק בגלל שכך הם נעשים בה, זה טיעון מאוד לא משכנע מבחינתי. “בדיסק שלי”, אני אומר לאיתמר, “ינגנו אנשים שירצו לנגן בו. אם מישהו לא מוכן לתרום שעתיים מזמנו בשביל לראות איך דברים עובדים , אז אני לא ממש רוצה שינגן איתי”.

Anyone can play a guitar, and they won’t be a nothing anymore
Radiohead

כמו רוב האנשים, איתמר, המפיק של הפרוייקט שלי, לא ממש מסכים עם השקפת העולם שלי. הפעם מדובר בתהליך מציאת גיטריסט להקלטות. לשנינו ברור שמדובר באחת מנקודות המפתח של ההקלטות – הבחירה בגיטריסט עם הסאונד הנכון והיכולת המתאימה היא מאוד קריטית. אבל, אנחנו קצת מתקשים להסכים על הדרך. “אתה לא מבין איך דברים עובדים בעולם הזה”, הוא מטיח, “והגישה שלך תעלה לנו באיכות הגיטריסט”.

הבעיה בעצם מתחילה כבר לפני כמה חודשים, עוד לפני שאני ואיתמר נפגשים לראשונה. המטרה היא להיכנס לאולפן עם מישהו שאתה יודע מה תקבל ממנו, וגיל, הגיטריסט שאיתמר משתדל לעבוד איתו בדרך כלל, עוזב בספטמבר את הארץ. עולים כל מיני שמות אחרים כאופציה אבל הם נפסלים, אם בגלל חוסר התאמה מוסיקלית, אם בגלל חוסר הכרות מספקת עם יכולתם. אנחנו גם נפגשים עם בחור צעיר שבא עם המלצות חמות, אבל למרות חיבור אישי טוב, הוא לא ממש מצליח לרגש אותי. לבסוף איתמר מחליט להמר על גיטריסט אחר שהוא
מכיר ולהיכנס איתו ישר לאולפן, עם קצת פחות ביטחון בתוצאה הסופית. אני, איך לומר, פחות אוהב את הרעיון
של להביא מישהו לאולפן לפני שאני פוגש אותו. אני רוצה לבחור  
את הגיטריסט הנכון, שיתחבר לשירים ולמוזיקה.

בניגוד לאיתמר, אני לא מוכן לשלם לנגן על אודישן. לא רק שאנחנו נשלם על שעות האולפן היקרות, אלא גם מצופה מאיתנו לשלם על הזמן של גיטריסט בשביל שנוכל להתרשם מכישורי המפרט שלו? זו לא נשמעת עבורי דרך הגיונית להשיג את מטרתי. לי לא ממש משנה שככה נעשים דברים כאן. מבחינתי, מדובר בתעשייה די רקובה בסך הכל, ולכן להתבסס על דברים שנעשים בה רק בגלל שכך הם נעשים בה, זה טיעון מאוד לא משכנע מבחינתי. “בדיסק שלי”, אני אומר לאיתמר, “ינגנו אנשים שירצו לנגן בו. אם מישהו לא מוכן לתרום שעתיים מזמנו בשביל לראות איך דברים עובדים עבור שני הצדדים לפני שאנחנו מתחייבים אחד לשני, והרי יש רבדים רבים שעלולים לגרום להתנגשות בין בני אדם, אז אני לא ממש רוצה שינגן איתי”.

אני מודע לזה שיהיו נגנים, חלקם אפילו מוכשרים מאוד, שלא יסכימו לכך ולכן נאבד את ההזדמנות לנגן איתם. אבל אלה שכן, יהיו שם כי הם רוצים לקחת חלק בפרוייקט הזה. בשחצנות ה-(בינינו,) די אופיינית לי, אני מודיע לאיתמר שאם נרצה, נוכל גם למצוא נגנים מוכשרים שיסכימו לנגן ללא תשלום, מכיוון שנגינה בפרוייקט איכותי – ואין ויכוח על כך שככל שאיכות החומר טובה יותר, כך גם הנגנים ישמעו טוב יותר – תורמת גם להם.

ועוד בכלל לא דיברנו על החלום שלי להביא את ג’וני גרינווד, הגיטריסט של Radiohead, להקליט קטע גיטרה ל-This Ends Well.

(בנקודה זו אולי ראוי לציין שאני מאוד סולד מצניעות, שאני מגדיר כמזוייפת, של כל אדם שמנסה להצליח בכל תחום שהוא. אני יוצא מתוך נקודת הנחה שאנשים ששומעים שאני רוצה להצליח בתור מוסיקאי משערים שאני חושב שאני די מוצלח, אחרת זה יהיה די טיפשי מצדי לנסות להצליח. הם צודקים).

נכתב – על הספה

נערך: 29.11.12, 02:08

שתפו אותי!
Share

אולי גם זה

רק אני והקול שלי

בימים הלא כל כך רחוקים שלפני תוכנות העריכה הדיגיטלית, היית נכנס להקלטות ולא יוצא עד שהגשת כל מילה בשיר כמו שצריך. בימינו, הכלים האלה מאפשרים לזמרים פחות טובים להישמע כבעלי יכולת טכנית גבוהה ומדוייקת. כמו סטרואידים בענפי הספורט השונים, נהיה קשה מאוד להבדיל בין אלו שיכולים לבני התמותה הרגילים. וזה מרגיש כמו רמאות, אבל גם קצת לא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *